Sportnörd? Inte alls... Bara lite kanske!

Så var det Söndag igen...Helgerna går SÅ fort tycker jag! Men utan Måndag ingen Fredag, eller?

Sitter med er och ser på Skidskytte, sista WC tävlingen för säsongen och idag är det Mix-Stafett. Våra skidlöpare kämpar på bra tycker jag. Ibland ställs det väl stora krav och pressen skruvar upp förväntningarna på de tävlande, ja det är min åsikt iallafall, vad tycker du?

Min lilljänta, ja i dag 21 år men ändå min lilljänta, tävlade i skidåkning o fri-idrott under hela sin barndom. Från det hon var i 6års åldern fram till att en skada i ett knä satte stopp för hennes framfart i resultatlistorna.
Hon älskade detta liv, hon är en sann tävlingsmänniska och älskade verkligen spänningen o att få prestera max ur sin vältränade kropp. Idag har hon som ni vet andra prioriteringar i livet men tävlingsmänniskan finns allt kvar i henne ska ni veta... akta er för att spela 5-kort eller plump med henne!

Mina tävlingsnerver kan oxå gå på högvarv, men mest i radion eller på TV-skärmen!
Jag har varit med på en hel del tävlingar i både Radio och SVT och har många fina minnen med mej därifrån! Frågesport och musiktävlingar tycker jag är roligast, jag deltar gärna i dessa och bjuder på mej själv utan att bli alltför nervös. Just nu är det "Jackpot" med Adam o Gry som är favoriten!
MixMegapol ca 6.55 varje vardag är det som gäller, lyssna gärna o kommentera om ni vill!

I morron får ni klara er utan inlägg från mej :(
J har äntligen "fått helg" och hämtar mej efter jobbet! Han har gått vidare i ett tävlingsarrangemang och det hela kommer att avgöras imorron kväll!
Håll tummen för en bra placering är ni snälla! Resultatredovisning kommer senare i veckan!

Till sist en liten rad om Ishockeyn.. Nu när Timrå åkt ut ur slutspelet får jag väl hålla tummar o tår för Skellefteå!
Är man norrlänning så ÄR MAN! Eller hur?
Jo, jag läser era tankar... sport, sport o sport! Kan hon inget annat denna TokigaTossa!

Jo då, jag gillar Trav och Hästar också... *Ler
SKickar med en bild från Sommaren-08 som bevis på detta!


Önskar alla Gullvippor en bra dag! /Tossan!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Vad är det för spännande tävling J är med i?

Ha en skön söndag!

Kram!

2010-03-28 @ 14:34:51
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: SOFFIEPROPP

tack för titten hos mej å vilken trevlig blogg du har,

Fina hästar:)

ha en goo söndag

2010-03-28 @ 16:26:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Undrar hur dotra har kunnat bli så tävligsinriktad?!

Äpplet faller inte så långt ifrån päronträdet...



Kram vännen!

2010-03-28 @ 18:01:50
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0