TÄNDER!

Jag sitter nu o ser på reprisen av "Fråga Doktorn"

Tack o lov att jag har min underbara tandläkare... När jag var barn, ca 5 år gammal blev jag väldigt illa bemött av en tandsköterska på folktandvården, jag hade en inflammation i en tand och därav hjälpte inte bedövningen, AJ AJ vad ont det gjorde!
Mamma fick inte vara med i rummet och personalen höll formligen fast mej i stolen! Det var en skräckupplevelse som följt mej hela livet!
När jag 20 år senare jobbade på Sidsjöns Sjukhus som skötare hade vi på avdelningen fått en ny liten gumma som så många gången förr...
När jag såg henne kände jag olust och nästintill avsky för denna gråhåriga lilla tant! Jag förstod INTE varför jag reagerade på detta sätt och senare på natten, när det fanns tid att sitta ner, tog jag fram gummans journal och ville sätta mej in mera i detta fall då jag reagerade på ett ytterst ovanligt sätt!

Döm om min förvåning då jag läste att denna dam tidigare jobbat som tandsköterska på "min" folktandvård och jag insåg då att hon var en av dom som jag träffade i 5-års ålder....

Under hela min uppväxt har jag, sen den dagen, varit fullständigt LIVRÄDD för tandläkaren! Nu i dag går det faktiskt riktigt bra för mej och  jag har min underbaraste Annri att tacka för detta!

Nu idag har jag "Fast Pris" för mina tandundersökningar, hade någon sagt det till mej för 10 år sedan hade jag bara skakat på huvudet...


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Klart du ska läsa Viveca Sten,hennes 3:dje bok har precis kommit... Jättebra!!



Puss på dig själv du, kycklingfjunet!

2010-03-30 @ 16:02:16
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har också tandläkarskräck.

Jag säljer korten privat....antingen skickar jag dem med post eller så går det bra att hämta dem här.

Om du kollar i min pysselkategori så finns det kort jag gjort till bröllop där.

Du hittar min mail i kategorin Beställning av handgjorda kort.

Maila mig om du vill beställa och skriv vad du har för önskemål.

Roligt att du tycker om mina kort.

Det är en väldigt rolig hobby.

Jag har försökt övertala Mormormu att testa men hon påstår att hon inte kan.....vilket jag är helt säker på att hon kan.

Ha en mysig kväll!

Kram

2010-03-30 @ 20:03:48
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: ejmis

Jag tror att stänga-av-knappen sitter någonstans mellan hjärtat och hjärnan.

Kram!

2010-03-31 @ 09:38:29
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Rikke

tuuur att jag har haft snea konstiga tänder så jag är van med tandläkaren.. har haft tandställningar i olika sorter sen jag va 10 år eller så...

Någon bedövning får dom dock inte ge mig, jag är så rädd för struter.

Hamnar jag på VC eller sjukhus dåååå, dåå kommer de krockotårar, ett litet stick i fingret eller ett halsprov... oj oj oj då får dom söva mig.skrattar



Men jag förstår om man är rädd när man har upplevt en sån tandläkare....

De sitter ju kvar!



Hon va bra tjurig igår lill gumman och ville först inte visa sig hon hade ALLT i ansiktet,händer,fötter navelsträngen...

Men till slut så!:)

Hon va riktigt fin och hade Isas välformade mun och MIN NÄSA!



Nu ska jag hoppa i duschen för sen ska jag dekorera kalas,köpa tårta m.m



Ha en fin fin dag!

Bamse mega kramis Rikke

2010-03-31 @ 12:06:48
URL: http://rikke84.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Fnys!

Undrar vad lite Tossa menar med "på ålderns höst"... hmmmm... Passa dig!



Puss och Kram, - ändå!

2010-03-31 @ 18:39:01
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ejmis

Du får ta en promenad till något ställe och fota =)

2010-03-31 @ 19:18:20
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0