Tråkig o bekymmrad Tossa!

Hej världen!

I dag har ni att göra med en tråkig Tossa! Fy vad det gräver i magen på mej och nerverna darrar....
Vissa dagar ska man nog inte kliva ur sängen och det verkar vara en sån eländes dag idag!

Som ni vet är det stora personalned-dragningar på gång hos oss på jobbet... jag har ca 21 tjänsteår och det är på vippen att jag klarar mej kvar! OM jag ej blir uppsagd så väntar en förflyttning inom huset, vet faktiskt inte vad som är värst! Att kanske söka skola o gå vidare eller bli placerad vart tusan som helst...
Det är inte på nåt vis påverkbart VART jag kommer utan dom kan placera oss precis vart tusan som helst!

Medarbetarskap = NOLL inflytande i omställningsarbetet!


Jag känner mej som en pusselbit som INGEN VILL HA!

Under de närmaste veckorna lever jag i en ovisshet som tär på mej och det är ett stort energiläckage ska ni veta... Jag riktigt känner hur jag blir tom och orkeslös av alla tunga tankar!
Värsta scenariot är att jag blir placerad inom psyk klinikens lokaler... Aj aj vad ont det skulle göra!

Er bekymmrade och djupt betänksamma/Tossa!


Kommentarer
Postat av: maria

Håller tummarna att det ordnar sig på jobbfronten...



Ha en skön kväll !

Kram Maria

2010-04-05 @ 16:16:09
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Ann Catrine

Ajajaaajj, inte är du en oönskad pusselbit gumman! Men jag förstår din oro, det är då själva f*n att man inte ska ha något inflytande i en så viktigt fråga för sig själv!!!!

Hoppas det känns lite bättre för dig imorgon, och att ni snart får besked!!! Ovissheten måste ju vara värst!



Kram lilla Tossan!

2010-04-05 @ 16:44:18
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Tossan

Tack till er!

ja, nu får det snart vara slut på grubblerierna.... ovissheten är helt klart värst!

Trevligt med nya besökare, försökte komma in till din sida o lämna ett tack men din blogg var stängd för kommentarer, tack Mia, okända vänner är också välkommna!

Kram/Tossan

2010-04-05 @ 20:26:50
URL: http://tokigtossa.blogg.se/
Postat av: ejmis

Inte så länge sedan jag själv var i samma situation...ovissheten är fruktansvärd...hoppas det kommer ett besked snart nu.

Kram!

2010-04-05 @ 20:32:31
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Rikke

Förbannat!

Jag vart oxå varslad...jag hade 3 år i de där huset... fast INGEN vad gladare än jag...Jag fick gå från kärring hålan...Där nere mådde/mår ingen bra!



Men jag förstår dig, rädslan att inte veta hur framtiden ska se ut...

Vart ska du hamna?

Fast jag tror att de kan bli jätte bra, vart du än hamnar!

En ny kick!En ny start på något nytt!

Även fast tryggheten är att stanna så tror jag ändå att förändring i arbetslivet är helt utmärkt!



Nu håller jag på lagar mat och medans potäterna kokar så sitter jag och lyssnar på lite musik och tittar avensjuk på uppdateringar från familjen som njuter i värmen i vemdalen..

Den bästa tiden som finns är april vädret i fjällen!

Så avis!!!Skoter,snösolning,bräda,bärs och alla varma människor som är så otroligt glada av solens påskvärme!



De saknar jag!



Ta väl hand om dig vännen, du ska nog se att de löser sig till de bästa!

2010-04-06 @ 14:16:02
URL: http://rikke84.blogg.se/
Postat av: Rikke

skrattar

I går gick jag i taket..sjung och skrek,hoppade i soffan som ett litet barn!

Jag va så nervös!

Messi han lyckas för de mesta trixa till de på sitt sätt... han lyckas ofta dribbla förbi 3-4 spelare och sen skotta på mål!



Zlatan han är sån kille som är "iskall", som gör trix som INGEN annan lyckats med.. han fifflar med bollen och tappar den ALDRIG. Men när de kommer till och ska skjuta på mål...träffar han mindre än Messi!

Zlatan är så ISKALL,så SVENSK i sitt sätt...däärför älskar jag han...

Frågar någon mig, vem är bäst i Barca, måste jag ju säga Zlatan.... fast de gör jag ju bara för att han är svensk...amen du vet... jag kan inte säga att någon annan är bättre än han!

Fast Bojan värmer ju väldigt mycket i hjärtat, han är en av mina favvosar.

Han är så ung, plus att vi träffade han i sommras!Dååå höll jag på ramla ner på golvet när han bara gick omkring i shopping centrum med sin tjej...Inte en jävel va på han!... Förutom Isa som sprang fram, jag jag kunde knappt röra mig förns Isa ropade på mig och jag va tvungen att gå dit...



Oj oj oj vad jag skriver... nu ska jag göra mig klar, ska åka på Isas jobb sen ska vi på IKEA och shoppa ljus och äta korv med bröd!



Kram på dig, ha en toppen dag

2010-04-07 @ 11:27:32
URL: http://rikke84.blogg.se/
Postat av: Helena

Usch vad jobbigt.

Helt galet med alla dessa nedskärningar på personal.

Förstår att det tar på att inte veta hur det blir.

Det är kanske nu du skulle ta upp pysslandet igen....det är som balsam för själen.

Internet är min stora inspirationskälla men sen finns det också en tidning för just kortmakare som heter Magnolia ink.

Ha en fin dag!

Kram

2010-04-07 @ 12:46:09
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0