Prövningar vi möta få!

Nu behöver jag ett ord på vägen!
Jag har verkligen kämpat o stått ut med min sk frisyr länge nu, nej frisyr kan jag ej längre kalla den....
Men nu är det så här att jag ska åka till Västerås på kurs på torsdag, vidare därifrån till stora kungliga huvudstaden på fredagkväll då vi är bjudna på bröllop i helgen!
En av J:s barndomskamrater ska äntligen stadga sig och det blir säkert en härlig o jättetrevlig tillställning...

Med tanke på dessa två gobitar så har jag finurligt och smart, trodde jag, passat in ett besök hos min älskade frissa på Onsdag, passar ju perfekt tänkte jag!

ÄNDA TILLS IDAG!

Då ringer tjejen som hyr stol hos min frissa och berättar att min favvofrissa är SJUK!
Vad innebär detta? Jo, jag har hela dagen våndats över detta då jag inser att det är i senaste sekunden för att ro detta iland... Tjejen som ringde hade ett "hål" för mej i morron kl 11 och jag preliminärbokade denna tid och hade sedan ett rådslag med mina kära arbetskamrater...

Provade att ringa min pokerkamrat N som har eget istan, ja hon är frissa, men där var hennes kalender överfull!
Ta den tid då fått, var hennes råd till mej! När sedan chefen sa några väl valda ord:

" Tossan, det kan i varje fall inte bli värre!"


Ja, då hade jag redan bestämt mej.... Så nu ska jag till denna "flicksnärta" i morron klockan 11 och försöka förklara för henne att mina slingor ABSOLUT INTE får bli gulaktiga, och att jag vill ha kort lugg, osv osv!

Detta känns lite, läs mycket, jobbigt! Tro hur det kommer att sluta?
I natt kommer jag att drömma mardrömmar och vakna flera gånger o känna om håret är kvar!
Varför ska jag vara såin i bomben PLANERANDE? Kunde jag inte bara klippt o slingat mej för två veckor sedan när det fanns tid? NÄHÄÄRÅ, inte jag inte... jag skulle minsann "vänta in" rätt tillfälle!

JO HOPPSAN!

Kära vänner, skicka mej en tanke i morron kl 11

Kram från eder långhårigaste/Tossan!



Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Jag håller både tummar och tår! Det kommer att bli så bra, och allt klär en skönhet!!!

Vilken mysig vecka du har framför dig ;-)



Kram, min vän

2010-04-19 @ 21:29:50
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ejmis

Det kommer säkert att bli jättebra! Sitt nu bara där i morgon och njut av att bli ompysslad och vacker. =)

Kram!

2010-04-19 @ 22:42:08
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: TokigTossa

Godmorgon gullvippor!

Tack för ert stöd, denna viktiga dag!

Rapport följer i kväll...



Kramen/Tossan

2010-04-20 @ 06:20:46
URL: http://tokigtossa.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Med foto?!

Hur som helst, fick plötsligt en uppenbarelse om det spännande paketet jag ska hämta... det kan ju vara statistisk årsbok ;-)

Skulle inte förvåna mig!

2010-04-20 @ 09:24:56
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Helena

Det går säkert bra....du kommer att bli jättesnygg.

Kul att du gillar mina kort.

Behöver du nått någongång så säg bara till.

De koster 35 kr om du hämtar det hemma hos mig.

Ha en härlig dag vännen!

Kram

2010-04-20 @ 10:24:30
URL: http://vildaella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0