Nya bud på jobbet, barnvakt o lite recykling!

Godmorgon världen!

Hoppas ni har en bra lördag mina trogna bloggvänner? Själv är jag extra glad att det är Lördag! Det innebär, än så länge, ledig helg och lite tid för återhämtning från det allt mer kaotiska livet som landstingsanställd!

Nu har det kommit nya besked till oss! Mantec är nog helbror med allas vår herre ty dom verkar ha mandat att göra extakt precis som dom vill! Vi hade klart o tydligt fått besked om att vi skulle få ha kvar den personalstab som vi, efter personal-reduceringarna, räknat fram! Här ingår ju tyvärr inte landstingets mest empatiska o trevligaste uska (LÄS TOSSAN) men trots allt... Ledningen hos oss var ju skapligt förvånad då beskedet kom att vi ska INTE HA någras usk:or alls! Ut med alla oss fyra och in med två systrar istället!

Nu är förvirringen total och tydligen verkar det svårt att ställa denna fadäs till rätta då herr Olofsson, facken o personalledningen redan skrivet under dessa indragningar på "skarp" handling!
Problemet var ju att specificeringen trollades bort i detta dokument så det var ju bara ett "antal" personer i stort som papperet gällde... Aj Aj så det kan gå!
Nåja mina vänner... fortsättning följer! OM ni orkar läsa?

Just nu har jag en sovande lilleman bakom ryggen i soffan!
UNDERBART!
Jag är blixtinkallad som barnvakt då Dotra o Mågen åkt till närmaste lilla centrum för att kika på en barn-loppis!
Jag brukar själv handla en del på second-hand och jag tycker det är ett härligt sätt fär mej att spara pengar, på samma gång är det ju en god tanke för miljön!

Hur gör ni? Är det OK med recykling?

Ha en bra lördag och var rädda om er! Ni är värdefulla/Tossan!


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Älskar secondhand! (du ser, du har nog en liten loppisgen du också...)

Hoppas det löser sig till det bästa när det gäller jobbet! Och du?! Visst tillhör du de trevliga och empatiska uskorna!!!



Kram på dig gumman!!

2010-04-10 @ 11:33:37
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: ejmis

Nu "försa" du dig...snart blir det en loppis-runda!! ;)

Kram!

2010-04-10 @ 16:08:58
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: ejmis

Gurka-och basilika-frön är satta idag =)

2010-04-10 @ 16:13:18
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0